Vlastní stavy objednávek v Prestashopu

Jen ve zkratce po přihlášení do administrace Prestashopu:

Objednávky – Stavy objednávek – Přidat nový

Zde můžete přidat nový stav objednávky, přidělit mu barvu a také status – například vygenerovat PDF, považovat objednávku za doručenou, nebo zaslat zákazníkovi e-mail.

Jak zaslat e-mail?

Na FTP ve složce /mails/cs (podle jazyka, ve kterém e-shop používáte) vytvořte libovolný HTML a TXT soubor. Oba soubory se musí jmenovat stejně a lze je pojmenovat například podle jejich vlastnosti a obsahu (doruceni5dnu, zbozinedostupne), apod…

Budete mít tedy 2 soubory

  • doruceni5dnu.html
  • doruceni5dnu.txt

Šablonu souboru HTML si můžete zkopírovat z jakékoliv jiné šablony ve složce /mails/cs a upravit dle libosti. TXT verze souboru by měla obsahovat pouze plain text bez HTML a CSS.

Pokud máte v Prestě nastaveno odesílání mailů typem text/html, není nutno mít i ekvivalentní soubor TXT. Ale nic tím nezkazíte. 😉

Máme-li hotovo, stačí v rolovacím menu v administraci vybrat vhodnou mailovou HTML šablonu a máme hotovo.

Nastavení Google Analytics elektronický obchod s Prestashop 1.6

Dnes si ukážeme, jak nastavit elektronický obchod ve službě Google Analytics s e-shopem běžícím na Prestashopu 1.6. (platí i pro 1.5. a novější). Návod bude podrobně komentován s větším počtem screenshotů pro názornou ukázku.

google-analytics-name2-1920

Instalace modulů Google Analytics + Google Analytics API

Nejdříve je potřeba do Prestashopu nainstalovat modul Google Analytics pro vložení měřícího kódu do Presty. Tento krok můžete přeskočit v případě, že již Google Analytics na svém webu využíváte k měření návštěvnosti (ve zdrojovém kódu máte měřící kód Analytics). Upozorňuji, že pro korektní funkčnosti musíte mít na stránce měřící kód Analytics buďto díky modulu Google Analytics, nebo ručně vložený.

Druhý modul k instalaci bude Google Analytics API. Tenhle modul nám bude sloužit k propojení Analytics elektronického obchod, Prestashopu a samotného předávání informací o provedených objednávkách (cena, marže, dopravci…). Upozorňuji, že pro korektní funkčnosti musíte mít na stránce měřící kód Analytics buďto díky modulu Google Analytics, nebo ručně vložený.

1-moduly-instalace

Moduly nainstalujte v administraci Prestashopu pod záložkou v menu Moduly a Služby. Není třeba stahovat .zip balíčky z internetu. Stačí využít vyhledávání slovního spojení google analytics v levém panelu pod nadpisem Seznam modulů a nad kategoriemi modulů. Nainstalujte oba dva moduly – Google Analytics i Google Analytics API.

 

Propojení Google Analytics trackovacího kódu s Prestou

Nyní je třeba v Google Analytics založit nový web a nechat si pro něj vygenerovat trackovací kód. Budeme předpokládat, že toto již máte, neboť je to již nad rámec tohoto článku (návod možná někdy příště).

V seznamu webů si v Analytics na adrese https://www.google.com/analytics/ vyberte Vámi požadovaný web, v horním menu klepněte na záložku Administrátor a v prostředním sloupčeku pod služba vyberte první odkaz Nastavení služby.

2-analytics-admin

Zde uvidíte Vaše ID. To si zkopírujte a vložte do Prestashopu, kde kliknete u modulu Google Analytics na Konfigurace.

3-analytics-id-mereni

A v Prestě vložíte do pole Google Analytics Tracking ID + zaškrtnete Aktivováno. Uložíte.

4-moduly-vlozeni-trackingid

 

Vytvoření API pro Analytics v Google APIs Manager

Teď budeme potřebovat zajistit komunikaci při přenosu dat mezi Prestashopem a Google Analytics. Přihlásíme se proto do Google APIs Manageru na adrese https://console.developers.google.com/.

V levém sloupci vyberete knihovnu Library a pod záložkou Google APIs vyhledáme položku Analytics API.

5-google-apis-analytics-api

Vidíme hlášku A project is needed to enable API. V překladu Projekt je požadován pro povolení API. Ve stejném řádku, jako je tato hláška tedy vytvoříme projekt klepnutím na modré tlačítko Create Project. (Pokud bude třeba, klepneme na vyskočeném okně znovu na Create Project.)

Následně zvolíme jméno našeho projektu a odklikneme podmínky užití (+ volitelné info o updatech na mail).

7-create-project-jmeno-potvrzeni

Potvrdíme Create. Teď chvilku potrvá, než se vše vytvoří. Ale jen chvilku. Následně Povolíme naše API kliknutím na Enable.

6-google-apis-enable-api

 

Vytvoření údajů pro komunikaci (= credentials)

Vyskočila na nás další hláška To use this API, you may need credentials. Click „Create credentials“ to get started, že je třeba vytvořit údaje pro komunikaci (tzv. credentials). Na to ale klikat nebudeme. My klikneme v levém sloupci na Credentials a následně na horní záložku OAuth consent screen.

8-create-credentials

Zvolíme zde Product name shown to users, tedy název naší služby/webu/shopu (pochopitelně). A to je vše, nic dalšího není třeba vyplňovat (volitelně na Vašem úsudku). Uložíme kliknutím na modré Save.

Až nyní vytvoříme Credentials. Vyskočí na nás proto hláška a my klikneme na Create Credentials.

9-create-basic-credentials

Nyní zvolíme OAuth client ID.

10-type-of-credentials

Jako typ Client Id zvolíme Web applicationDále vyplníme jméno, např. tam klidně nechte Web client 1 (je to jedno). Vyplnit další údaje bude složitější. Pokračujte ve čtení od obrázkem.

11-client-id-type

Jako autorizované URL uveďte následující – stačí jen změnit domena.cz za tu Vaši. A případně přidat/odebrat HTTP/HTTPS protokol či www subdoménu. Pro ukázku vložte do polí (obě 2 hodnoty Vám):

  • Authorized Javascript origins
    • http://www.domena.cz
    • https://www.domena.cz
  • Authorized Redirect URIs
    • http://www.domena.cz/modules/gapi/oauth2callback.php
    • https://www.domena.cz/modules/gapi/oauth2callback.php

Vygenerují se Vám údaje, které si bezpečně uložte! Jedná se o client IDclient secret.

13-secret-info

 

Vložení Client ID, Client Secret a Profile do Prestashopu

Tyto údaje si zkopírujte a vložte do Prestashopu do konfigurace modulu Google Analytics API do kolonek Client ID a Client Secret.

14-vlozeni-secret-do-modulu

Zbývá zde ještě kolonka Profile. Její obsah zjistíte tak, že se přihlásíte do Google Analytics a z URL si zkopírujete řetězec číslic předcházející písmenem p. Jedná se přesněji o ty číslice červeně podtržené na následujícím obrázku.

15-profile-cislo-z-url

 

 

A uložíme klikem na Save and Authenticate.

 

Spárování Analytics a Prestashop

Po uložení Vás to přesměruje na servery Googlu. Zde bude možná třeba vybrat účet, pomocí kterého jste zaregistrováni v Analytics a tvořili jste API. Následně budete požádání o souhlas s povolením oprávnění.

16-autentifikace-google-app

Toto je nutné povolit pro spárování Vašeho Prestashopu s Analytics. Pokud se vše povedlo, hodí Vás to zpět do Presty na modul s hláškou Google API Authorization granted a informací o včerejších návštěvách Vašeho webu (e-shopu).

17-uspesna-autentifikace-redirect-do-presty

Tím je vše hotovo a objednávky se Vám budou automaticky synchronizovat do Google Analytics do sekce Konverze. Tu naleznete v podrobnostech Vašeho webu a v levém panelu dole kliknete na Konverze (s ikonkou vlajky) a Elektronický obchod.

Tak a nyní jste už opravdu dočetli celý tento návod až do konce. Gratuluji Vám! Pokud Vám návod pomohl, budu velmi rád za sdílení, nebo komentář. Pokud něco nefunguje, přidejte komentář, nebo se mi ozvěte na e-mail info@tomasjares.com.

Vložení konverzního kódu Skliku do posledního kroku košíku v Prestashopu 1.6

Dnes si ukážeme návod, jak vložit kód pro počítání konverze úspěšně provedených objednávek (přesněji těch, kteří se proklikli za poslední krok k potvrzení odeslání objednávky).

 

Od Skliku dostanete kód podobný tomuto:

<iframe width="119" height="22" frameborder="0" scrolling="no"  
src="//c.imedia.cz/checkConversion?c=IDuzivatele&color=ffffff&v="></iframe>

 

Na e-shopu, kde jsem tuto funkcionalitu implementoval byly dvě možnosti platby:

  • platba hotově
  • platba předem na účet

 

Bylo tedy nutné vložit konverzní kód do těchto dvou modulů v Prestashopu. Nejjednodušší cesta, jak zjistit ten správný soubor je proklikat se nákupním procesem, podívat se na URL a zjistit si cílový soubor a cestu adresáři k tomu souboru.

Pro příklad uvedu URL posledního kroku v košíku po výběru platby hotově, kde již je jen rekapitulace objednávky a tlačítko k úspěšnému odeslání objednávky:

http://www.urldomenyeshopu.cz/cs/module/cashonpickup/validation
(A pak jsem měl ještě URL pro platbu předem převodem na účet /module/bankwire/payment).

 

Z toho se dá odvodit, že soubor, který chceme upravit bude mít jméno validation.php (v Prestashopu to ale bude spíše validation.tpl – součást .PHP souboru). No a adresář bude /module/cashonpickup/.

Tento soubor si najdeme a hned na jeho začátek ještě před značku otevírající PHP kód <?php vložíme náš konverzní kód od Skliku.

<iframe width="119" height="22" frameborder="0" scrolling="no"  
src="//c.imedia.cz/checkConversion?c=IDuzivatele&color=ffffff&v="></iframe>

 

A je hotovo!

 

Takto vložte konverzní kód do všech souborů, které jsou součástí modulu pro platbu, kterou máte na e-shopu aktivní. Postup zjištění adresáře a souboru z URL je vždy stejný. Samozřejmě si do mnou uváděného kódu vložte Vaše reklamní ID.